مقاله

ارسال از الیت در ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
star بازدید: 50-

کم شدن آب بدن کودکان

کم شدن آب بدن کودکان
همانطور که میدانید وجود آب در بدن هر انسانی برای تمام عملکردهای حیاتی او ضروری است و کمبود آب در بدن کودکان میتواند منجر به بروز مشکلات بسیاری در سلامتی آنها شود. اما، به خاطر داشته باشید که نیاز به آب در بدن هر فردی متفاوت با دیگران است و به عواملی مانند سن، میزان فعالیت، سلامت، عادات غذایی و شرایط آب و هوایی محیطی که در آن زندگی میکند، بستگی دارد. به عنوان یک مادر به یاد داشته باشید هنگامی که نوزادی به دنیا می‌آید، شیر مادر تمام نیازهای بدن او نسبت به آب را برآورده میکند. معمولا، بدن یک نوزاد سالم تا شش ماه اول از زندگی خود، به حدود ۰.۷ لیتر آب در هر روز نیاز دارد، اما از ۷ تا ۱۲ ماهگی، نیاز نوزادان به حدود ۰.۹ لیتر آب در هر روز افزایش می‌یابد.

نشانه‌های کم آبی بدن کدامند؟

زمانی که کودک شما استفراغ میکند (نه مواقعی که او کمی شیر بیرون می‌ریزد) یا اسهال دارد، شما باید به دقت این نشانه‌ها را بررسی کنید: - کمتر از ۶ پوشک در روز - خشکی دهان و چشم‌ها (گریه بدون اشک) - پوستی خشک - چشم‌های فرو رفته - لکه‌های نرم فرو رفته در سر

خطرات مصرف بیش از حد آب در کودکان

مصرف بیش از حد آب، حتی زمانی که کودک شما شروع به خوردن غذاهای جامد کند، هم میتواند برای حفظ سلامتی او بسیار خطرناک باشد. اگر شکم آنها را پر از آب کنیم، این حالت ممکن است رشد خردسال را تحت تاثیر قرار داده و اثر منفی بر سلامت او بگذارد. به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد آب میتواند به تشنج در کودکان هم منجر شود. این حالت منجر به تورم بافت های بدن کودکان میشود.

کدام کودکان بیشتر دچار کم‌آبی می‌شوند؟

- کودکان زیر یک سال به خصوص آنهایی که زیر شش ماه هستند. - کودکان زیر یک سال که با وزن کم متولد شده و بعد از تولد هم نتوانسته‌اند به وزن مناسب سنشان برسند. - کودکانی که از شیر مادر استفاده می‌کنند و موقع اسهال مادر شیر دادن به کودک را قطع می‌کند. - هر کودک یا نوزادی که موقع ابتلا به گاستروانتریت به اندازه کافی آب و مایعات مصرف نمی‌کند. - کودک یا نوزادی که به اسهال و استفراغ شدید مبتلا شده است. یعنی بیش از شش بار در طول روز دفع داشته و بیش از سه بار حالش به هم خورده و استفراغ کرده است.

چوب شور چیست؟

چوبشور برنامه ای ایرانی مخصوص کودکان است که همراه با بازی و سرگرمی های جذاب، مفاهیم پایه را به کودکان می آموزد. مجموعه چوب شور در تلاش است تا برنامه هایی مناسب با ارزش های ملی ارائه دهد که دربردارنده ی مفاهیم لازم برای رشد علمی و اخلاقی کودک ایرانی باشند. با دانلود اپلیکیشن چوب شور می توانید به بازی های آموزشی همراه با شعر و داستان دسترسی داشته باشید که با انیمیشن های جذاب در راستای تربیت کودک شما گام برمی دارد.





تمامی حقوق اين سايت برای چوب شور محفوظ است. طراحی و توسعه نشر الیت