مقاله

ارسال از الیت در ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
star بازدید: 50-

آماده‌سازی کودکان برای مدرسه

آماده‌سازی کودکان برای مدرسه

در هنگان خریدن کوله‌پشتی به بند آن دقت کنید

کوله‌هایی با بند پهن برای حمل مناسب‌ترند. کوله‌پشتی بهتر است دارای کمربندهای اضافی (کمربند سینه‌ای و کمربند لنگی) باشد تا فشار وارده را کم کند. کوله‌هایی با بند نرم و کوتاه انتخاب کنید. بهتر است کوله‌پشتی دوبندی استفاده شود تا به ستون فقرات آسیب وارد نشود.

کودکان را از پیش با روز اول مدرسه آشنا کنید

درباره روز اول مدرسه خودتان و خاطرات آن روز برایش تعریف کنید که شادی‌ها و تجربه‌های درخشانی در مدرسه انتظار او را می‌کشد. به او بگویید خودتان در روز اول مدرسه چه احساسی داشتید و آموزگار و دوستانتان با شما چه برخوردی داشتند.

از همراهی دلبندتان در روزهای اول مدرسه غافل نشوید

کودکتان را به تنهایی در روز اول مدرسه و هفته‌های نخست به مدرسه نفرستید. وقتی او خودش را در محیط جدید و غریبه حس کند در بین اطرافیانی که همه با والدین خود پا به مدرسه گذاشته‌اند، احساس تنهایی خواهد کرد، هیجان روز اول مدرسه از شب قبل، صبح روز اول، به صدا درآمدن زنگ کلاس و حتی بازگشت به منزل همراه کلاس اولی‌ها است و چه بهتر است که او همراهی داشته باشد تا این لحظات را در کنار او سپری کند.

پس از پایان روز اول مدرسه به صحبت‌های فرزندتان خوب گوش کنید

پس از پایان روز اول مدرسه، در راه بازگشت به خانه و یا هنگامی که فرزندتان به منزل بازگشت به صحبت‌های او به دقت گوش دهید. در این صحبت‌ها شما مشکلات و ترس‌های او را خواهید یافت و میتوانید راه‌حل‌هایی مناسب را برای حل آن در پیش گیرید. به او نشان دهید که دوست دارید داستان‌های مدرسه‌اش را بشنوید. به این ترتیب تشویق خواهد شد آنچه برایش در مدرسه رخ میدهد، برایتان تعریف کند و مشکلات و شادی هایش را با شما در میان بگذارد. خیلی از بچه‌ها از سرویس مدرسه یا حتی راننده سرویس می ترسند و یا غریبی می کنند. می توانید در روز اول با او سوار سرویس مدرسه شوید.

مادر باید برای کاهش وابستگی کودک، او را بیشتر به جمع همسالانش فرستاده و اجازه دهد تا در بازی‌های گروهی آن‌ها شرکت کند

دانش‌آموزانی که تجربه حضور در مهدکودک و پیش دبستانی را ندارند در اغلب اوقات برای رفتن به مدرسه و جدایی از مادر اضطراب دارند و همین موضوع باعث می‌شود که گاهی کودک به سختی از مادر جدا شود. مادر باید آموزش‌ های لازم را به کودک بدهد و مسئولیت‌هایی هر چند کوچک را به او بسپارد.

چوب شور چیست؟

چوبشور برنامه ای ایرانی مخصوص کودکان است که همراه با بازی و سرگرمی های جذاب، مفاهیم پایه را به کودکان می آموزد. مجموعه چوب شور در تلاش است تا برنامه هایی مناسب با ارزش های ملی ارائه دهد که دربردارنده ی مفاهیم لازم برای رشد علمی و اخلاقی کودک ایرانی باشند. با دانلود اپلیکیشن چوب شور می توانید به بازی های آموزشی همراه با شعر و داستان دسترسی داشته باشید که با انیمیشن های جذاب در راستای تربیت کودک شما گام برمی دارد.





تمامی حقوق اين سايت برای چوب شور محفوظ است. طراحی و توسعه نشر الیت